Telekomunikacja jako element rozwoju społeczeństwa sieci

Już w XVII w. ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z sposobności przesyłania dźwięku za pośrednictwem metalowego przewodu. Możemy to sprawdzić w prosty sposób przy pomocy dwóch metalowych naczyń złączonych drutem.

MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Twórca: MorphoSkins.pl
Podpatrzone na: MorphoSkins.pl
Pierwszy telefon, podobny do tego dzisiejszego, został zrobiony w roku 1876 przez Aleksandra Bella. Tak samo jak dzisiejszy telefon stacjonarny, ówczesny wynalazek opierał się na elektromagnesie, który przekształcał drgania cienkiej wykonanej z metalu membrany mikrofonu, wytwarzane pod wpływem fal dźwiękowych wydawanych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i znów zamieniał w fale dźwiękowe wibracje podobnej membrany umieszczonej wewnątrz słuchawki, która pierwotnie odłączona była od mikrofonu. W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger wymyślił automatyczną centralę telefoniczną, która początkowo łączyła telefony, na których numer wybierano za pomocą trzech przycisków, oznaczających kolejno jedności, dziesiątki i setki. Pierwszy raz telefon z tarczą do wybierania numerów został wykorzystany w 1896 roku, natomiast telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj:

W dzisiejszych czasach potrzeba kontaktu na odległość zapanowała nad ludzkością, a prosty telefon stacjonarny ma za dużo limitów, aby zaspokoić potrzeby coraz więcej oczekujących abonentów. Żyjemy w świecie, w którym podstawę „normalnego funkcjonowania” stanowi posiadanie choć jednego telefonu komórkowego. Co więcej sam aparat telefoniczny nie jest wykorzystywany już jedynie do porozumiewania sięz bliskimi, ale także jako źródło informacji oraz rozrywki. Nowe smartfony posiadają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, zapewniają nieprzerwany dostęp do Internetu oraz każdego rodzaju multimediów. Na uzyskanie połączenia z najbardziej dzikich i odległych obszarów świata pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące dookoła naszej planety satelity.

Dodatkowe notki

Kilka przydatnych informacji na temat leasingu - sprawdź co musisz wiedzieć

ciężarówka
Twórca: MBWA PR
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
W dzisiejszych, trudnych czasach, każdy zarówno młody jak i starszy dobrze wie o tym, jak bardzo ciężko odnaleźć się na rynku pracy. Od najmłodszych lat rodzice wpajają dzieciom, że jedną z najbardziej istotnych rzeczy w życiu stanowi nauka i rozwój zawodowy. Dlatego już od szkoły podstawowej czy gimnazjum, próbują ukierunkować swoje pociechy w stronę dającą większe szanse na godne życie biorąc pod uwagę ich przyszłość.


Ciekawym wyjściem, które za pewne w najbliższym czasie zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane też telefonami VoIP), które w przeciwieństwie do tradycyjnych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej, natomiast rozmowy są przeprowadza za pomocą VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego typu urządzenia dają możliwość prowadzenia o wiele mniej kosztownych rozmów, czasem nawet darmowych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak najzwyklejszy aparat telefoniczny wyposażony w słuchawkę, klawiaturę a czasem też wyświetlacz, ale nie posiadają wyjścia do analogowej linii telefonicznej albo ISDN, tylko wyjście do Internetu, zwykle najzwyklejsze, takie jak przy komputerze. Co ciekawe, aby korzystać z tej technologii nie potrzebujemy komputera. Wymagany on jest jedynie do odpowiedniego ustawienia aparatu telefonicznego.

Dla potrzeb najczęściej marketingowych utworzone zostały systemy contact center , zwane też programami call center, czyli innowacyjne platformy telekomunikacyjne stworzone do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, za pomocą wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i tym podobne. Przykładem tego typu programu jest Altar Contact Center.

zobacz:

Istotnym elementem w kontaktowaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli grupa urządzeń wykorzystywanych do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnych w czasie rozmowy jak choćby telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejsza z nich to cyfrowa centrala telefoniczna, która zapewnia szybszy przesył i bardzo dobrą jakość dźwięku.
03-04-2019
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.